^ Back to Top

Szukaj

Gościmy

Odwiedza nas 56 gości oraz 0 użytkowników.

Logopeda

Drodzy Rodzice!

Skuteczność i powodzenie terapii logopedycznej

zależy w dużej mierze od kontynuowania

ćwiczeń w domu. Serdecznie zapraszamy do współpracy. 

 

godziny pracy logopedy szkolnego

Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Otyniu

rok szkolny 2017/18

mgr Magdalena Piotrowska-Kołtun - gabinet 23

 

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

08:00 – 11:50

08:50 – 12:50

10:50 – 12:50

10:50 – 13:50

 

 

 

PLAN PRACY LOGOPEDY SZKOLNEGO W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Otyniu

mgr ALEKSANDRA KUJAWSKA

 

PONIEDZIAŁEK

gabinet 23

WTOREK

gabinet 36

ŚRODA

gabinet 36

CZWARTEK

gabinet 36

 

08:30 - 12:00

 

 

08:30 - 11:00

 

08:30 - 11:00

 

09:40- 13:40

od 13:50 zajęcia indyw.

 

 

Do głównych zadań logopedy szkolnego należy:

  • przeprowadzenie badań wstępnych, w celu ustalenia stanu mowy uczniów;
  • diagnozowanie logopedyczne oraz – odpowiednio do jego wyników – organizowanie pomocy logopedycznej;
  • prowadzenie indywidualnej i grupowej terapii logopedycznej dzieci, u których stwierdzono nieprawidłowości w rozwoju mowy głośnej i pisma;
  • organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, przy ścisłej współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
  • organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem ucznia;
  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.

Dla Rodziców!

Zestaw ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne

Jeśli chcemy uzyskać efektywną poprawę wymowy, to ćwiczenia należy wykonywać z dzieckiem codziennie!

  • kilkakrotne opuszczanie i unoszenie szczęki dolnej
  • przesuwanie żuchwy z prawej na lewą stronę przy rozchylonych wargach, następnie przy zamkniętych
  • szerokie ziewanie
  • przesadne naśladowanie żucia
  • kilkakrotne nadymanie policzków przy zwartych wargach, następnie delikatne wypuszczanie nagromadzonego powietrza
  • nadymanie policzków na zmianę lewego i prawego, przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zamkniętych wargach
  • zaokrąglanie i rozciąganie warg
  • zaciskanie warg
  • nakładanie wargi górnej na dolną i odwrotnie
  • przesadne cmokanie
  • parskanie wargami
  • wysuwanie języka i cofanie go w głąb jamy ustnej
  • wysuwanie języka w kierunku nosa, następnie brody, następnie prawego i lewego ucha
  • wysuwanie języka w kształcie „grotu”- zwężony i zaostrzony kształt, szpiczasty przód języka
  • wysuwanie języka w kształcie „łopaty”- płaski i szeroki
  • oblizywanie warg językiem przy szeroko otwartych wargach
  • liczenie zębów górnych i dolnych językiem przy szeroko roztwartych wargach
  • ułożenie języka w kształcie „rurki”
  • dotykanie językiem górnych zębów przy szeroko otwartych wargach, następnie przesuwanie języka po podniebieniu twardym w głąb jamy ustnej tzw. „połykanie języka”
  • wypychanie językiem policzków przy zamkniętych wargach
  • kląskanie
  • przy szeroko otwartej jamie ustnej oddychać w ten sposób, że wdech następuje przez jamę nosową, a wydech przez jamę ustną, ruchy podniebienia miękkiego ćwiczący powinien obserwować w lusterku
  • chrapanie na wdechu i wydechu

Powodzenia! 

 

Logopeda